omelett med en twist:)

omelätt med lite speciella ingredienser  ca 3 hungrika personer  semt.  3 ägg  1/2 dl matlagningsgrädde  svartpeppar (finmalen)efter smak ca 1 krm  salt   fyllning   Fetaost   rokulla sallad  smålök   oliver (gärna kalamataoliver)  paprika  salami    tillagning:   skiva paprikan och löken tunnt   dela på salamin (som på bilden)'  smula fetaosten.  häll i smelen i en varm panna vänta en minut sen häll i alla ingredienser förutom salamin  stek tills omeletten ser fast ut, lägg på salamin, krydda men t-ex timjan, dragon eller var du tycker passar bäst!   Done!
gör först en vanlig omelett smet.
ingredienser(fyllningen)
fetaost
salami
rokulla sallad
paprika
champinjoner
smålök
oliver ( gärna kalamata)
kryddor på toppen(t.ex timjan eller dragon) jag föredrar färska kryddor, tyvärr hade jag inte några färska kryddor hemma när jag lagade den här omeletten :C
till lagning:
gör först en vanlig omelett smet.
efter att smeten varit en minut i pannan häll på ersten av ingredienserna förutom salamin,
lägg på salami bitarna efter ytligare 2 minuter, ta av när salamin "svettas" då brukar det vara perfekt tillagat
done!:)

Kommentarer
Postat av: settan

muuuuuuuummmmmmmmmmssssssssssssssssssssssssssssss:C

laga till mig?

2010-03-24 @ 20:06:42
URL: http://htt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0