lördagsmat;D

förrätt:
Blev ganska simpelt men väldigt goda vitlöks brödbitar med riven prästost
Huvudrätt :
Fläskfilé med ugnsvärmda grönsaker och klyftpotatis samt en sky sås :)
vaniljpannacotta
väldigt enkelt och sjukt gott!  tyvärr glömde ja gköpa bär xD (rått fail på mig )
: 4-5 personer
ingredienser:
5 dl vispgrädde
3 gelatinblad
socker ( här är det väldigt olika på smak, det kan skilja allt  från 0.5 dl upp till så mycket så jag inte ens vågar skriva det:o ) men jag brukar ha ca 0.5 dl plus några tsk honung, man kan skita i honungen helt och bara köra socker eller tvärtom :)
vanilj stång
Gellatinblad 3 st
bär! som jag glämde:C hallon björnbär, salmbär, blåbär osv :)
Tilllagning:
Lägg 3 st gelatinblad i vattenbad
kärna ur vaniljstången ordentlit men spara resterna
Kocka upp grädden med sockret honungen och vaniljstången (hela)
Låt kocka i 2 min
ta av plattan
ta upp gelatinbladen, häll av vattnet och häll ner gelatinbladen i gräddblandningen, tänk på att det inte får koka då kan det skära sig:o.

Kommentarer
Postat av: settan

lägg av:C du gör mig hungrig!

2010-03-27 @ 23:20:11
URL: http://www.finest.se/settrosett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0